Oldalak

2011. december 16., péntek

KANDÍROZOTT NARANCSHÉJ


Hozzávalók:

5 darab bió narancs, 1 liter víz és 275 gramm cukor a sziruphoz, cukor, keserücsoki tortabevonó

A narancsokat megmostam, majd meghámoztam és a héjukat kb. 1 centi széles csíkokra vágtam.

A vizet a cukorral felforraltam, 5 percig forrni hagytam, majd beletettem a csíkokat és kis lángon, 2 és fél óra hosszat föztem. NEM KAVARGATTAM!

A lábosban hagytam lehülni, utána egyenként cukorban megforgattam öket, majd rácsokra téve egy éjszakán át a konyhában szárítottam.

Másnap a felolvasztott csoki tortabevonóba mártottam a csíkokat és szintén rácson száradni hagytam.




7 megjegyzés:

  1. Húú,még csokis is:) Nagyon guszta!!

    VálaszTörlés
  2. Ezt én citromhéjjal szeretem a legjobban. Egyszerűbben... Egyszerűen csak belenyomom a cukorba és "felfalom". Egyre bátrabban, mióta több a műanyag fogam mint az eredeti. :))

    VálaszTörlés
  3. MJ :)) remélem bió citromhéjat eszel! :)

    VálaszTörlés
  4. Én azt már nem hiszem, ha állítják sem. Ezért aztán felhasználás előtt mindig leforrázom. :)

    VálaszTörlés
  5. Gyermekkori emlékeimben a narancshéj napokig, sőt hetekig ázott a kredencre állított üvegedényben, amíg majdnem a duplájára nőtt. Az áztatás "eredménye" puhább, élvezhetőbb termék.
    :-)

    VálaszTörlés
  6. Hobbiszakács: ez is nagyon puha, talán a hosszú fözésnek köszönhetöen, nem tudom.

    VálaszTörlés