Oldalak

2011. május 22., vasárnap

LANGYOS SPÁRGASALÁTA KAPRIBOGYÓVAL ÉS PARMEZÁNNAL






Hozzávalók:

kb. 80 deka spárga, /lehet vegyesen is zöldet és fehéret, de akkor a zöldet késöbb kell az edénybe tenni/, 1 hagyma, 4 ek. olivaolaj, 1,5 deci zöldség alaplé, 1/2 citrom, 2 ek. kapribogyó, csipet cukor, só, bors, bazsalikom, parmezán

A spárgát megpucoltam, srég 2-3 centis darabokra vágtam, a fejüket félre tettem. Egy serpenyöben a kockára vágott hagymát 2 ek. olajon megdinszteltem, beletettem a spárgát, kicsit sütöttem, majd felöntöttem a levessel.
3 perc után a fejeket is hozzáadtam, további 2 percig pároltam, amíg elpárolgott a folyadék.

A citromot kifacsartam, a kapribogyókkal, egy kevés folyadékkal a kapribogyós üvegböl, a maradék olajjal, cukorral, borssal összekevertem és a meleg spárgára öntöttem. A spárga is mint a krumpli, melegen jobban magáva szívja az öntetet.

Bazsalikomlevelekkel és parmezán forgácsokkal tálaltam.

1 megjegyzés: