Oldalak

2010. szeptember 6., hétfő

"CSÍPÖS MARHA"


Hozzávalók 2 személyre:

3 deka friss gyömbér, 1-2 fokhagymagerezd, 2 tk. zöld bors / üveges,lecsepegtetve/, 25 deka darált marhahús, só, 1 csokor újhagyma, 40 deka brokkoli, 4 ek. olaj, 1,5 deci zöldség alaplé, 1 tk. keményítö, bors

A brokkolit felengedtem / fagyasztottat használtam/.

A gyömbért vékonyan meghámoztam, majd apróra vágtam. A fokhagymát a nyomóval szétnyomtam, a zöld borsot egy késsel szintén apróra vágtam.
Ezeknek a hozzávalóknak a felét a darálthúshoz adtam, sóztam és összegyúrtam.
Az újhagymát megpucoltam és karikákra vágtam.

A brokkolit rózsáira szedtem.

Egy serpenyöben / wokban is elkészíthetö/ 2 ek. olajat felhevítettem, majd megpirítottam a húst. Félretoltam, hozzáadtam a másik 2 ek. olajat és a brokkolit,pár percig együtt piritottam, majd beletettem az újhagymát és a maradék gyömbért, fokhagymát és zöld borsot. Együtt sütöttem 2-3 percig.
Beleöntöttem az alaplevet és lefedve 5 percig föztem.
A végén a keményítöliszttel sürítettem és még sóztam,borsoztam.

Pikánsan csípös étel.

4 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jól hangzik!
    A zöld borsot hogyan vágtad apróra? Az nem olyan keménységű, mint a fekete bors? Nem ismerem.

    VálaszTörlés
  2. Tetszik nekem nagyon, a fiacskámnak kellene pirítanom mellé egy kis tésztát is.:-)

    VálaszTörlés
  3. Ildy, ez a zöld bors egy pici üvegben van eltéve, ecetes,sós vízben és kb. olyan a halmazállapota mint a kapribogyónak, tehát könnyen felaprítható. Nálunk / Stuttgart/ a Lidlben is kapni.

    VálaszTörlés
  4. Nelli, jó ötlet a tészta hozzá, a recept rizst ajánlott mellé, de mi csak magában ettük, mert nem keverjük a szénhidrátot a fehérjével;) De pl. kínai üvegtésztát is eltudok hozzá képzelni;)vagy összekeverve vele.

    VálaszTörlés