Oldalak

2010. szeptember 9., csütörtök

ÁFONYA SORBET HÁZI FAGYI OSTYÁVAL




A pincében intenzíven kerestem az ostyasütömet, eredménnyel:)) Valószínü ez is fent marad a többi más kinccsel együtt a pici konyhámban, legalábbis a fagyiszezonban;)

Mivel megérkezett tegnap a fagyigépem, /az elözöt anyukámnak adtam/, ma már ki is próbáltam, hogy ez is éppen olyan jól müködik-e mint a "régi".

Vendégünknek áfonya sorbet-et készítettem, hozzá házi fagyi ostyát sütöttem tálka és csövek formájában. A csöveket egy fakanál nyelén tekertem össze, kisebb égési sebeket szerezve, mert a frissen sült ostya rettentö forró, de megérte a szenvedést, mert hatalmas sikere volt és mind egy szálig eltüntek;)

Az ostya receptjét ITT találjátok.
A fagyié pedig így hangzik:

20 deka áfonya, / lehet mélyhütött is, én ma frisset használtam/, 15 deka cukor, 1 csipet só, 2 deci rizling, 1 deci víz

A vizet a borral, csipet sóval és a cukorral felforraltam, beleöntöttem az áfonyát, majd pár percig együtt forraltam.
Lehütöttem és utána botmixerrel pürésítettem.
A fagylaltgépemben 40 perc után készen lett.
Gép nélkül is elkészíthetö, egy nagyobb müanyag tálba öntöd, berakod a mélyhütöbe és idönként átkevered.


1 megjegyzés:

  1. Jól hangzik ez a fagyiszezon, a sokadik sötétszürke reggelen, a befűtés határán. ;-)

    VálaszTörlés