Oldalak

2010. június 14., hétfő

HÚSGOMBÓCOK PADLIZSÁNOS,PARADICSOMOS SZÓSZBAN



Ez még otthon készült, de már itthon írom be a receptet. Pár éve kaptam ezt a remek szakácskönyvet ami csak padlizsánról szól.

Hozzávalók 4 személyre:

A húshoz:

50 deka bárány vagy más darálthús, 6 szál újhagyma, 10 deka zsemlemorzsa, 1 ek. paradicsompüré, 1/2 tk. örölt római kömény, só, bors, 1 felvert tojás

A szószhoz:

3 ek. olivaolaj, 1 padlizsán kis kockákra vágva, 1 hagyma szintén apróra vágva, 1 fokhagymagerezd szeletelve, 1 tk. örölt római kömény, 40 deka dobozos pizzaparadicsom, 1 babérlevél, só, bors, bazsalikom / én petrezselyemmel föztem,mivel nem kaptam friss bazsalikomot/

A húsgombóchoz valókat összegyúrtam és diónyi nagyságú adagokat formáztam.

A szószhoz az olajat egy nagy serpenyöben felhevítettem, a padlizsánt közepes tüzön aranybarnára piritottam. Hozzáadtam a húsgombócokat, a hagymát, fokhagymát, római köményt és a gombócokat minden oldalról megpirítottam. Utána beleöntöttem a paradicsomot, a babérlevéllel és a füszerekkel együtt még kb. 20 percig föztem. A bazsalikomot apróra vágva a legvégén kell hozzáadni.
alchri: nem volt friss bazsalikomom, így petrezselyemmel készült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése