Oldalak

2010. május 31., hétfő

BARNASÖRBEN SÜLT MARHAHÚS





Hozzávalók 4 személyre:

75 deka marhahús, 2 vastag sárgarépa, 1 vastag szál póréhagyma, 2 hagyma, 2 gerezd fokhagyma, olaj, kevés vaj, 1 ek. liszt, 2,5 deci barnasör, 2,5 deci zöldség alaplé, 1 tk. kakukkfü, 1 csipet cukor, 1 tk. borecet, só, bors

A húst nagyobb kockákra, a répát karikákra, a pórét 3 centis darabokra, a hagymát kis kockákra és a fokhagymát apróra vágtam.

Az olajat egy edényben amit a sütöbe is mehet, felhevitettem, majd a húskockákat minden oldalról megpiritottam. Kivettem, félretettem.
A vajat ugyanebben az edényben feolvasztottam majd a hagymát megpiritottam benne. Rászórtam a lisztet és lassan beleöntöttem a levest. Pár percig kavargatva föztem.

Utána jött hozzá a répa, a póré, a fokhagyma, majd a hús.
A sütöt 160 fokra felmelegitettem.
A sört beleöntöttem az edénybe, füszereztem, a cukrot és az ecetet hozzáadtam.
Lefedve a sütöben puhára föztem.

2 megjegyzés:

  1. Hát ez bizony nagyon finom volt, remekeltél, köszönjük! Nem csak az emlékét őrizzük, én is megfőzöm majd a családomnak!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Éva,nagyon örültünk a találkozásnak és remélem még megismétlödik akár itt, akár otthon;)

    VálaszTörlés