Oldalak

2010. április 29., csütörtök

HA SCHWETZINGEN, AKKOR SPÁRGA









Most vettem elöször Schwetzingenben spárgát, pedig már vagy 25 éve rendszeresen ott vagyunk a spárgaszezonban.
Nem vagyok egy nagy "spárgarajongó".
Ezért nincs is megfelelö felszerelésem, mint pl. egy profi hámozó, vagy egy speciális lábos, amibe beleférnek a spárgák.
De!
Pár napja megvettem a havonta rendszeresen megjelenö kedvenc receptes füzetemet és abban felfedeztem egy nagyszerü öteletet.
A spárgát nem lábosban hanem sütöfóliában kellett a sütöben megfözni!!!!

Alig vártam, hogy kipróbálhassam, fantasztikus finom lett és éppen olyan puha mintha a lábosban föztem volna.

" OFENSPARGEL"
2 személyre

50 deka fehér spárga, kb. 45 centi hosszú sütöfólia, 1/2 bió citrom, 1 deci zöldség alaplé, só, cukor, 1 ek. vaj, 1/2 csokor petrezselyem, 1 fokhagymagerezd


A spárgát megpucoltam..../ utálatos egy dolog/, a sütöfólia egyik végét összekötöttem, belepakoltam a spárgát. A citromot forró vízzel lemostam, majd a héját lereszeltem.

Utána 2 karikát levágtam belöle.

A spárgához adtam.
A zöldség alaplevet cukorral ízesítettem.

Az egész csomagot egy lábosba állítottam, /lásd fotó/ majd beleöntöttem a cukros levest, hozzáadtam a vajat és a fólia másik végét is összecsomóztam. Felül egy éles késsel beleszúrtam a fóliába.
Egy tepsibe tettem és a sütöben, 180 fokon, 25-30 percig "föztem".

Közben a petrezselymet apróra vágtam és a szétnyomott fokhagymával és a citrom lereszelt héjával összekevertem.
Amikor a spárgát kivettem a sütöböl, egy ollóval felvágtam a fóliát és a petrezselymes keverékkel megszórva tálaltam.
































4 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jó! Pont erről írtam a Kifőztük hamarosan megjelenő számába :-D
    Ezt persze csak Neked árulom el előlegbe ;-)

    VálaszTörlés
  2. még sosem hallottam erröl a sütöfóliás variációról, de tetszik. én a spárgát újabbaan a sütöben sütöm, alufóliával lefedve vagy anélkül. egyszerüen képtelen vagyok megunni.

    VálaszTörlés
  3. Orsi, nemrég került a kezembe egy recept ahol sütöpapírban sütötték a sütöben a spárgát, gondolom hasonló lesz mintha fóliában készülne. Nekem nem tartozik a kedvenceim közé, de a schwetzingeni tényleg finom volt.

    VálaszTörlés
  4. Úgy örülök ennek a receptnek is, nagyon szeretem a spárgát.

    VálaszTörlés