Oldalak

2009. augusztus 19., szerda

PARADICSOMTORTA


PARADICSOMTORTA/Alfredissimo


6 nagy paradicsom, 6-8 friss kakukkfüág (száritott is megfelel), 2 fokhagymagerezd, 30 dkg ízes sajt, szeletekben, talán füstölttel is finom, 15 fekete oilivabogyó kimagozva és apróra vágva, olivaolaj a kikenéshez , 1 csomag levelestészta ( 5-6 lap) 5 ek dijon mustár, 6 ek. olivaolaj, bors

A levelestésztát felengedni, a sütöt 200 fokra felfüteni.
A paradicsomot vékony szeletekre vágni. A kakukkfüvet megmosni, a leveleit lecsipkedni. A fokhagymát meghámozni. A sajtot szeletekre vágni.
Egy tepsit kiolajozni.

A levelestészta lapokat a tepsire fektetni úgy, hogy a szélei kicsit fedjék egymást. A mustárral vékonyan bekenni.
Utána a sajttal befedni, szintén úgy, hogy a szélei fedjék egymást.
Erre a paradicsomkarikákat majd az olivabogyót szétosztani.

Egy edénykében az olivaolajat a szétnyomott fokhagymával összekeverni, majd ezt az egészre önteni.
Megszórni a kakukkfüvel, sóval, borssal füszerezni.
A középsö sínen 25-30 percig sütni.
alchri: kérésre most olivabogyó nélkül készült. Füstöltsajtot használtam. Nagyon finom, gyorsan elkészíthetö étel.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Én amúgy is imádom a paradicsomot...A neve és az összetevők alapján Olaszos jellegűnek tűnik. Érdekesnek tartom a kakukkfű paradicsom párosítást, ezt még soha nem próbáltam.

    VálaszTörlés
  2. Nem tudom, hogy olaszos-e, de nagyon finom kombináció;) érdemes kipróbálni!

    VálaszTörlés
  3. nagyon tetszik. én pont ma készítettem hasonlót készítettem ma este - majd legközelebb mustárral is kipróbálom.

    VálaszTörlés
  4. Nokedli, pikáns ízt ad neki a mustár. A sajtot is variálhatod, minél érettebb, annál finomabb;)

    VálaszTörlés