Oldalak

2009. július 1., szerda

KOVÁSZOS UBORKA


Életem elsö kovászos uborkáját anyukám barátnöjének a receptje szerint készítettem el.

5 literes üvegbe kb. másfél kiló, alaposan megmosott kovászolni való uborkát tettem,majd felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje.
Utána ezt a vizet leöntöttem róla és 2 ek. sóval felforraltam.
Közben az uborkákat kiszedtem az üvegböl,hosszában bevagdostam öket. Piritottam pár szelet kenyeret, megpucoltam 3-4 gerezd fokhagymát.
Az üveg aljára piritós került, majd szépen sorban rápakoltam az uborkákat, sok kaporral és a fokhagymával rétegezve.
A tetejére szintén piritós került.
A felforralt, de langyosra lehült sós vizet ráöntöttem,majd egy kistányérral letekarva 3 napig a napon "érleltem".

Nagyon finom, ropogós lett és nem túl sós.

1 megjegyzés:

  1. köszönöm a receptet. eddig még sosem hallottam, hogy a kenyeret pirítani kell hozzá és a fokhagymát sem (bár utóbbiban nem vagyok biztos). ez esetleg valami táj-jellegü specialitásß

    VálaszTörlés