Oldalak

2009. április 17., péntek

MASCARPONÉS EPERTORTA



MASCARPONÉS EPERTORTA




A piskótához:




2 tojás, 7,5 deka cukor, 1 csipet só, kevés citromlé, 10 deka liszt, 1/2 zacskó sütöpor




A 2 tojásárgáját 2 ek. forró vízzel és 5 deka cukorral habosra keverem.A sót és citromlevet hozzáadom és sürüre tovább keverem.


A fehérjéket a maradék cukorral keményre felverem és hozzáadom a sárgájához. A lisztet a sütöporral összekeverve rászitálom, jól elkeverem. Kizsírozott, lisztezett gyümölcstortaformába öntöm és a sütöben, 200 fokon, 15-20 percig sütöm, utána rögtön kiborítom és hülni hagyom.




A tetejére:




50 deka mascarpone vagy Philadelphia jellegü krémsajt, 150 g zsiros tejföl / creme fraiche/, fél citrom leve, 2 csomag vaniliás cukor, 50 g darált pisztácia, 6 ek rum, 50 deka eper.




A mascarponét összekevertem a tejföllel, a citromlével, és a vaniliás cukorral. A pisztáciát hozzáadtam. A piskótalapot a rummal meglocsoltam, a mascarpone krémet rákentem, a megmosott, félbevágott eperrel beborítottam és porcukorral meg 1 kávéskanálnyi pisztáciával megszórva tálaltam.


alchri: a fotón látható krém csak 20 deka, mert soknak tünt a fél kiló rá. Ezenkívül krémsajt, amibe még plusz cukrot is kevertem, mert egy kicsit sósabb mint a mascarpone.






2 megjegyzés:

  1. Szia Alchri!

    Megcsinaltam hirtelen jott otletbol a tortad, nagyon-nagyon finom lett! Koszonom szepen a receptet! :)
    Nikkancs

    VálaszTörlés
  2. Szia Nikkancs, nagyon örülök neki, hogy ízlett;)
    alchri

    VálaszTörlés