Oldalak

2009. március 18., szerda

SAVANYÚKÁPOSZTÁS RAKOTT HORTOBÁGYI PALACSINTA


A hütöben maradt a pár nappal ezelötti füstölt csülkös calzonéhoz használt savanyú káposztából, tegnap este kitaláltam, hogy palacsinta tésztába sütöm bele.

De a vércse családomnak szerettem volna hozzá húst is adni, akrmilyen formában, így elökaptam egy nagyobb darab sertéshúst, amit ma reggel pörköltnek föztem meg.

Utána már spontán jött az ötlet, hogy rakottan készítem el.

SAVANYÚKÁPOSZTÁS RAKOTT HORTOBÁGYI PALACSINTA

A palacsintához:

3 tojás, 6 deci tej, 30 deka liszt, egy csipet só, kb. 40 deka savanyúkáposzta/ vákumos csomagolás volt, így nem dinszteltem meg elötte, csak jól kinyomkodtam a levét és apróbbra vágtam/, olaj a sütéshez

A töltelékhez:

kb. 50 deka sertéshús, 1 hagyma, 2 gerezd fokhagyma, só bors,pirospaprika, Piros Arany, 2-3 deci tejföl, 10-15 deka reszelt sajt

A palacsintatésztába kevertem a káposztát és vastagabb palacsintákat sütöttem.

A hagymát apró kockákra vágtam, kevés olajon üvegesre dinszteltem. Rádobtam a nagyon kis kockákra vágott húst, kicsit piritottam, majd megszórtam pirospaprikával. Füszereztem, belenyomtam a fokhagymát, majd lefedve puhára pároltam. /Ha elföné a levét, kis vizzel pótolni./
Piros Arannyal ízesítettem.

A húst egy kevés szafttal a robotgépben lepüréztem, 2-3 ek. tejfölt kevertem hozzá.

A sajtot lereszeltem.

Egy kerek tüzálló tálba leraktam a húst a palacsintával úgy, hogy minden második réteget kentem meg a hússal, a többire tejföl és reszelt sajt került. A tetejét megkentem tejföllel és 200 fokon kb. 15-20 percig, fóliával letakarva, sütöttem.

A végén levettem a fóliát és megszórtam böségesen reszelt sajttal és pirosra sütöttem.
Cikkekre vágva tálaltam.
alchri: a maradék pörkölt szaftot besürítve szósznak adhatjuk hozzá.



4 megjegyzés:

  1. Látom, sikerült!!! Ügyike vagy! :)

    VálaszTörlés
  2. Jaj és, hogy mennyire ízlett!!!! Imádták!

    VálaszTörlés
  3. Azt elhiszem, hogy imádták! Nálunk is nagy kedvenc a hortobágyi, na de savanyúkáposztával, sajttal rakva pláne ellenállhatatlan lehet, én is kipróbálom majd így!

    VálaszTörlés
  4. Napmátka,biztosan nem bánod meg;)

    VálaszTörlés