Oldalak

2009. március 2., hétfő

MÁSODIK FOGÁS A SZÜLINAPI EBÉDBÖL


Sült oldalast kért a gyerek. Férj inkább magyarosan szereti, böségesen megszórva köménymaggal, Chri pedig pikánsabban kérte, a szokásos ketchupos, szójaszószos, mézes és fokhagymás kencével kenegetve.

A fotón jól látszik a különbség a kétfajta oldalas között. A végén a nagyobb sikere mégis az édesebb variációnak volt, nem beszélve az így kisült zsírról, amit hatalmas élvezet friss kenyérre kenve enni;))

Az oldalast besóztam, borsoztam. A magyarosat megkentem mustárral és megszórtam köménnyel. A többit pedig egy bevált keverékkel kenegettem: fél deci ketchup, fél deci szójaszósz, fél deci méz és 3-4 gerezd fokhagyma szétnyomva.

Elöször letakarva sütöttem, majd fólia nélkül piritottam. Összesen kb. 2 óra kellett neki.

5 megjegyzés:

  1. Hol kapsz Te itt ilyen oldalast??? Vagy hoztad?
    Komolyan összefutott a nyál a számban! :)

    VálaszTörlés
  2. Ancsám, itt vettem a hentesnél és hosszában ketté vágattam. Mindig van nála, sokszor akcióban is;) Imádjuk!!!!

    VálaszTörlés
  3. Kb. hány fokon sütöd? Múltkor csináltam életemben először oldalast, de majdnem pórul jártam, mert a recept 220 fokon 2 órai sütést írt. Bő egy óra múlva gyanús szagok jöttek, és a tepsi egyik fele már tök fekete volt :-(
    Azért a husi finom lett. De ha még egy órát sül, nem tudom, maradt-e volna valami a tepsiből...

    VálaszTörlés
  4. Szia Lívi!
    180 fokon sütöttem. 220 az sok neki. Mindenképpen takard elöször le, a végén piritsd meg!

    VálaszTörlés
  5. Kipróbáltuk!!! A mustáros és a szójaszószos is nagyon fini lett! Kösz a receptet! :-)

    VálaszTörlés