Oldalak

2009. február 8., vasárnap

KÖTTBULLAR


Az Ikeából ismertem eddig, ma házilag készítettem el.

4 személyre éppen elég volt fél kiló darálthúsból, kb. 50 darab pici, 3 centis golyó lett.

Hozzávalók:


50 deka darálthús / marha-sertés vegyesen/, 1 szem fött krumpli szétnyomva, 5 deka zsemlemorzsa, fél deci tejszín, 1 hagyma, 1 tojás, só, bors, vaj a sütéshez. A szószhoz liszt és 2 deci tejszín meg egy kevés fehérbor.


A hagymát kis kockákra vágtam és kevés vajon üvegesre dinszteltem. A húst összekevertem a hagymával, a tojással, zsemlemorzsával, tejszínnel, a szétnyomott krumplival, sóztam,borsoztam.

Vizes kézzel 3 centis kis golyókat formáltam belöle és egy nagy tálcára sorakoztattam öket.

Egy óra hosszát hideg helyen pihentek.

Közben krumplipürét föztem köretnek.


Majd a golyókat egy forró serpenyöben felhevített vajon kb. 8-10 percig pirosra sütöttem, a serpenyöt többször megráztam. A kisült golyókat 100 fokos sütöben melegen tartottam.


A serpenyöben maradt zsírt megszórtam kevés liszttel, kicsit piritottam, majd felöntöttem a tejszínnel. Mivel sürünek tünt, öntötem bele egy kevés fehérbort. Füszereztem.


Vörös áfonya lekvárral tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése