Oldalak

2009. február 24., kedd

FRANCIA HAGYMALEVES


Legalább 25 éve rendszeresen megfözöm, de amióta a blogom létezik, majdnem 1 éve, nem tálaltam még fel, pedig nagyon szeretjük.

Ma elkészítettem újra és gyorsan be is írom.

A recept egy vastag,német szakácskönyvböl származik: "Ich helf dir kochen" amit nászajándékba kaptam anno.....30 éve egy kedves,német nénitöl. Nagyon sok mindent ebböl a könyvböl tanultam meg, a mai napig gyakran fözök belöle.

FRANCIA HAGYMALEVES

50 deka vöröshagyma karikára vágva, 5 deka vaj, 1 csipet cukor, 2 ek. fehérbor, másfél liter zöldséges levesporból készült leves, só, bors, 4 szelet fehérkenyér, 3 deka vaj, 4 ek. reszelt sajt

A forró vajon a csipet cukorral a hagymát aranybarnára sütöttem, majd a borral és a levessel felöntöttem.
Sóztam, borsoztam.
10 percig lassan föztem.
A kenyeret kis kockákra vágtam és a vajon megpiritottam, a sajtot lereszeltem.
A levest 4 tüzálló tálkába osztottam, elosztottam rajtuk a kenyérkockákat és megszórtam a reszelt sajttal. A forró sütöben barnára sütöttem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése