Oldalak

2009. február 7., szombat

FONDANT AU CHOCOLAT


MENNYEI MIGNON írta be nemrég ezt a receptet, nagyon tetszett, ma kipróbáltam.

Pont 10 percig sültek, nem tudom, hogy nem túl krémes-e belül. Kisütöttem öket és ahogy Mignon is írta, majd a fogyasztás elött egy pillanatra mikrózom és utána kiborítom. Persze egyet muszáj volt rögtön a sütés után tesztelnem;)


Harmadoltam a mennyiségeket, 2 tojást vettem hozzá és 4 kis forma lett így belöle.
"Hozzávalók (ebből 2 tepsi lesz):
50 deka étcsokoládé (perszehogy jóminőségű), 7 tojás, 15 deka vaj, 10 deka liszt, 25 deka cukor
Gőz fölött megolvasztjuk a nagyobb darabokra tördelt csokit a vajjal. Közben az egész tojásokat habosra verjük a cukorral, majd beleszitáljuk a lisztet. Ha a csokis vajas massza már kicsit kihűlt, azt is beleforgatjuk a tojásba. Ez kb 15 percet vett eddig igénybe, és kész is a tésztánk. Egy muffinformát kivajazunk (lehet persze kis suffléformákba is önteni, de szerintem így egyszerűbb), és beletöltögetjük a tésztát, úgy hogy a tetején fél centit hagyjunk üresen, mert fel fog jönni a sütőben a csoki. 200 fokra előmelegített sütőbe toljuk.
És most jön a pepecselős rész. Kb 5 perc után elkezdjük nézegetni, hogy jó-e. Persze attól is függ, hogy mennyire szeretjük folyósan a közepét, hogy milyen sütőnk van, meg hogy milyen meleg volt a tészta, amikor betettük, de azt tudom mondani, hogy kb 7-9 perc között tekinthetjük késznek.
Külön Judit sous chefnek precízen leírva! Akkor vehetjük ki a sütőből, amikor a tepsit megrázva a muffinformákból látszó körök középső 1/3 része rezeg csak, a többi meg van sülve és szilárd.
Ha lelkiismeretesen vajaztuk ki a formát, akkor a tepsi tetejére egy nagy tálcát téve megfordítjuk az egészet és a formát felemelve a tepsin ott sorakoznak a gőzölgő csokikúpok."


2 megjegyzés:

  1. Pont ma ettem ilyet Pesten a Ruben étteremben, és erősen elhatároztam, hogy én is kipróbálom. nagyon hasznosnak látszanak a tanácsok!

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Mignon írta a tanácsokat hozzá;) Családnak nagyon ízlett ennyire krémesen. Istenien kijöttek a formából. A mikrós felmelegítés is bevált.

    VálaszTörlés