Oldalak

2009. január 25., vasárnap

SZERELEMFÉSZEK


Kira21 receptje az nlc-röl, nagyon finom rakott tészta. Spagettivel föztem meg ma és idö hiányában nem tekergettem fészekké a tésztát, hanem egyszerüen csak ráhalmoztam az elsö réteg szószra. A bolognai ragut kicsit másképpen készítettem mint ahogyan ö írta, nem volt itthon zeller hozzá csak répa és vörösborral föztem.


Hozzávalók 6 személyre:


Bolognai ragu: 50 deka darálthús, 1 hagyma, 1 sárgarépa, olivaolaj, 2 gerezd fokhagyma, vörösbor, kevés vegetás forró víz, sürített paradicsompüré, só, bors, oregano

Besamel szósz : 5 deka vaj, 4 deka liszt, 4 deci tej, só, bors


70 deka spagetti, 15 deka reszelt sajt


A bolognai szószhoz a hagymát és a répát kis kockákra vágtam, kevés olivaolajon megdinszteltem, majd rádobtam a darálthúst. Fehéredésig sütöttem, majd kb. fél deci vörösborral öntöttem le.

Füszereztem, 2 deci vegetás forró vizet adtam hozzá és paradicsompürével sürítettem. Lefedve, kis lángon, kb. 1 órát föztem.


A besamelt is elkészítettem, majd amikor a bolognai készen lett, összekevertem a két szószt. A reszelt sajt felét beleszórtam, összekevertem.


A spagettit "al dente" megföztem.


Egy nagy tepsibe elöször a fél adag szószból tettem, majd rápakoltam a spagettit. Az utolsó réteg megint szósz volt.

Megszórtam a maradék reszelt sajttal és a sütöben kb. 30 pirosra sütöttem.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése