Oldalak

2009. január 14., szerda

SÜLT RIZS


SÜLT RIZS
20 deka kerekszemü rizs, 3 tojás, 1 maroknyi fagyasztott zöldborsó, 2 vastagabb sárgarépa, 1 piros színü paprika, 1 lila hagyma, 20 deka pulykamellfilé, só / óvatosan bánni vele mert a szószok elég sósak/ , szójaszósz, halszósz / elhagyható/, kínai füszerkeverék, örölt gyömbér, olaj

A rizst sós vízben puhára föztem. A húst vékony csíkokra vágtam, a hagymát vékonyan felszeltem, a paprikát kicsumáztam és szintén vékony csíkokra vágtam,a répát meghámoztam és a nagyobb lyuku reszelön lereszeltem. A 3 tojást felvertem és egy kis serpenyöben pici olajon omlettet sütöttem belöle, úgy, hogy amikor az alja megsült, egy lapáttal megfordítottam.
A wokban olajat forrósítottam. A húst sütöttem meg elöször, füszereztem, utána félretettem.
Megint kevés olajat forrósítottam, majd ebbe jöttek a zöldségek a fagyasztott zöldborsóval együtt. Pár percig sütöttem, füszereztem, kivettem.
Újra olajat forrósítottam a wokban, beleöntöttem a rizst és piritottam. Hozzáadtam a zöldségeket és a húst, füszereztem a szójaszósszal, halszósszal, együtt sütöttem pár percig, majd a vékony csíkokra vágott omlettet kevertem bele és azonnal tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése