Oldalak

2009. január 20., kedd

MÁKOS RÓZSA


MÁKOS RÓZSA/ ESSEN & TRINKEN/FÜR JEDEN TAG

Kedvenc receptes füzetemben találtam erre a receptre.

Mivel nem vagyunk nagy sütemény fogyasztók, de a mákos azért idönként ízlik, a fele adagot sütöttem meg, a 18 centis kis kerek, csatos formámban. A füzetben leírt adagot írom be, én ezt feleztem.
Hozzávalók:

1 kocka élesztö, 1,5 deci langyos tej, 50 deka liszt, 10 deka cukor, 2 tk. reszelt bio citromhéj, só, 2 tojás, 10 deka puha vaj, 2 csomag kész máktöltelék / csomagonként 25 deka/ 10 deka aszalt vörös áfonya, 5 deka mandula durvára törve, 4 ek. sárgabaracklekvár

Az élesztöt a tejben egy pici cukorral öszekeverni, felfuttatni. A lisztet, a cukrot, sót, citromhéjat, tojást, vajat és az élesztös tejet a robotgéppel vagy a kenyérsütögéppel összedolgozni.

Amikor megkel, kinyújtani, kb. 48 X 30 centire.
A máktöltelékkel megkenni, az áfonyát és a mandulát rászórni és feltekerni.

Kb. 6 centis szeletekre vágni és egy sütöpapírral kibélelt kerek, 26 centis formába tenni öket.

180 fokon,a legalsó sínen 40 percig sütni, de 25 perc után fóliával letakarni. Utána még melegen a mikroban felmelegített lekvárral megkenni.


A fotón a 18 centis csatos formában sült fél adag látható.

2 megjegyzés:

  1. Ez gyönyörű Alchri!
    Éppen tegnap sütöttem mákos csigát, ha hamarabb látom ezt a receptet biztosan rózsa lett volna belőle!;)

    VálaszTörlés