Oldalak

2009. január 21., szerda

DARAMORZSA


DARAMORZSA

Évekkel ezelött kaptam egy kedves bajor barátunktól két, pici szakácskönyvet, az egyik bécsi specialitásokkal van tele, a másik salzburgival. Ugyanis sok nyarat töltöttünk el együtt a csodálatos Salzburgban, ahol barátunk orgonált, férjem meg énekelt hozzá és rengeteget föztünk együtt.

A salzburgiban leltem erre a daramorzsára. Már fiatalasszony korom óta próbálkoztam az elkészítésével, de sehogysem akart úgy sikerülni mint amit gyerekkoromban otthon ettem a nagymamám konyhájában.Meg ráadásul komplikáltabb is volt, tejbedarát kellett fözni, aztán egy halom tojással összekeverni, stb.

Nagymamámé ugyanis hasonlított a piritott darára, tehát olyan íze volt szinte mint amit a darás tésztával kevernek össze, még tojás sem kell bele.

Ez a recept ebben a könyvben oldotta meg a problémámat.
Sajnos Magyarországon sok étteremben még mindig összekeverik a Császármorzsával, pedig az lisztböl készül.

Salzburgi daramorzsa/ Grießschmarren/
125 gramm gríz, 100 gramm vaj vagy margarin / én a felét veszem/, 1 csipet só, 50 gramm mazsola, kb. 3-3,5 deci tej

A grízt a vajban a csipet sóval világos barnára piritani, sózni, a mazsolát beleönteni és folytonos kevergetés közben ráönteni a tejet.
Amikor a gríz a tejet felszívta, lefedve kicsit párolódni hagyni, néha megkeverni. Utána levenni a fedelét és még kicsit piritani. Cukorral megszórva, lekvárral tálalni.
alchri: a mazsolát ma kihagytam, a gyerek nem szereti. Lefedni sem szoktam, hanem rögtön elkezdem piritani. Már annyit készítettem, hogy nem is mérem, csak úgy érzés szerint adagolom bele a dolgokat. Pillanatok alatt kész és nagyon finom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése