Oldalak

2009. január 18., vasárnap

80 FOKON SÜLT SZÜZPECSENYE KONYAKSZÓSSZAL


80 FOKON SÜLT SZÜZPECSENYE KONYAKSZÓSSZAL ÉS MINI KRUMPLIGRATINNAL

50 deka szüzpecsenye, kevés olaj, 2 deci tejszín, 1 kis konzerv sürített paradicsom, fél deci konyak, só, bors, rózsabors, 5-6 szem krumpli, 2 deci tejszín, rózsabors

A szüzpecsenyét egy serpenyöben forró olajon minden oldalról pirosra sütöttem, majd sóztam, borsoztam és a 80 fokos meleg sütöben felmelegített tüzálló tálba tettem, 1 és fél órát lefedés nélkül a sütöben "sütöttem".

Közben a serpenyöbe öntöttem a tejszínt, beletettem a sürített paradicsomot, egy habverövel kis tüzön alaposan összekevertem. Sóztam, borsoztam és a konyakkal ízesítettem. Félretettem.

A krumplit a nagyobb lyuku reszelön lereszeltem, kicsit sóztam és kis, kiolajozott tüzálló tálakba tettem. Leöntöttem a tejszínnel, úgy, hogy ellepje öket. A hús mellé tettem a formákat és a hússal együtt sütöttem.

Utána a húst kivettem, letakartam és közben a sütöt felforrósítottam. A mini gratinokat pirosra sütöttem, majd kiborítottam.

A húst 3 centis medálokra vágtam és a szósszal, örölt rózsaborssal megszórva és a gratinnal együtt tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése