Oldalak

2008. december 21., vasárnap

MÉZES KACSAMELLFILÉ


MÉZES KACSAMELLFILÉ

Állítólag Johann Lafer recept, nem tudom, mert már egy privát blogon találtam meg én is. Változtattam rajta valamit, nem sokat, a metódus amit már évek óta praktizálok libával, egész kacsával, malaccal, töltött káposztával, Székely káposztával, stb. nagyon bevált itt is, a 80 fokon való sütés. Eddig még kacsamellfilével nem próbálkoztam, de bátran ajánlom mindenkinek, isteni finom lett!

Étvágytól függ, hogy mennyi barbarie kacsamellfilét készítünk el, ma a fiam kettö mellet fogyasztott el.....
Ezt az adagot írom le.
2 barbarie kacsamellfilé börrel, só, bors, méz

A kacsamelleken a bört srég bevagdostam, mindkét oldalukat sóztam. Egy serpenyöt felhevítettem és amikor már majdnem füstölt, bele tettem a melleket a börös oldalukkal lefelé. Kicsit visszavettem a höt és 4-5 percig piritottam, utána megfordítottam, majd ismét 4-5 percig sütöttem.
A 80 fokra felmelegített sütöben megmelegített tálba tettem a melleket és lefedés nélkül, 45 percig "sütöttem".

Utána kivettem tállal együtt, letakartam alufóliával és feltekertem a grill fokozatra a sütöt.

A filéket a börös oldalukon megkentem mézzel és kb. 5 percig pirosra sütöttem.

Hozzá mini krumplirösztit és tejszínes, vörösboros szószt adtam.






2 megjegyzés:

  1. Ha elöbb szóltál volna; tuti jövök ebédre! Nagyon fini!
    Ki fogom próbálni! :)

    VálaszTörlés
  2. Legközelebb elöre szólok, de tudod, Te bármikor, bármire jöhetsz hozzánk;)
    Érdemes kipróbálni, gyors és nagyon finom, tényleg köszönet Lafernek!

    VálaszTörlés