Oldalak

2008. október 3., péntek

MUSTSZÓSZOS SZÜZPECSENYE




MUSTSZÓSZOS SZÜZPECSENYE

A napokban "sherpa" írta be az nlc-re ezt a remek receptet, gondoltam a mai ünnepnapon / Német egység napja/ meg is csinálom. Isteni finom!

A barna mártást házilag készítettem el, bár inkább világosbarna lett, vagy leginkább narancssárgának nevezhetö, de nagyon finomra sikerült. Kicsit változtattam az étel elkészítésén is, a mártást a húsok köré öntöttem és úgy grilleztem meg a sajtot a tetején.

Hozzávalók:
3 személyre

kb. 60 deka szüzpecsenye, só, bors, kevés olaj, 1 alma, 15 deka gorgonzola vagy márványsajt, 2 deci must, 1 deci tejszín

A barna mártáshoz: 1 sárgarépa, 3 kis hagyma, olaj, cukor, só, bors, örölt szegfüszeg, 3-4 ek. barna balzsamecet, 2 babérlevél, kb. 0,5 deci hús vagy zöldségleves, 3 ek. liszt

A barna mártáshoz a hagymákat és a répát robotgéppel apróra vágtam, kevés olajon pici cukorral piritottam, majd megszórtam liszttel. Amikor pirosodni kezdett, felöntöttem a húslével, füszereztem, beletettem a babérleveleket és lefedve kb. 10 percig föztem. Utána a balzsamecettel ízesítettem, kivettem a babérleveleket és botmixerrel pürésítettem.

A húst 4 centis medálokra vágtam, sóztam, borsoztam, majd egy serpenyöben forró olajon mindkét oldalukon pirosra sütöttem úgy, hogy belül rózsaszinüek maradtak. Egy tüzálló tálba tettem öket. A serpenyöben lévö szaftba öntöttem a barna mártást, hozzáadtam a mustot és együtt picit forraltam, majd beleöntöttem a tejszínt.

Az almákat cikkekre vágtam, minden egyes húsra tettem egy-egyet, amire a gorgonzolát adagoltam. A szószt a húsok köré öntöttem majd a forró sütöben, a grill alatt, megpirítottam.

Vadrizzsel tálaltam.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése