Oldalak

2008. május 26., hétfő

Sült töltött paprika medvehagymaszósszal


Sült töltött paprika medvehagymaszósszal


4 nagy vastag husu paprika, 50 deka darálthús, 1 tojás, 1/2 bögre couscous, 2 dl tejföl, 10 deka feta,1 hagyma, só, bors, olaj.


A paparikákat félbevágjuk, a magházát kivágjuk, majd forrásban lévö sós vízben 3 percig blansírozzuk. A forró olajon üvegesre pároljuk a kockára vágott hagymát. Hozzáadjuk a darálthúst, sózzuk, borsozzuk és barnára piritjuk.


Fél bögrényi vizet felforralunk és a couscousra öntjük. Lefedve 7 percig állni hagyjuk.Ha a hús kihült, hozzáadjuk a tojást, a couscoust és a kis kockákra vágott fetát. Füszerezzük. Megtöltjük ezzel a masszával a paprikákat, egy tüzálló tálba helyezzük öket, leöntjük a tejföllel és a sütöben, kb. 20-25 percig sütjük.
Medvehagymaszósz

1 nagy csokor medvehagyma, 1 vöröshagyma, 2 ek. liszt, 1 deci fehérbor, 2 deci leves, 1 deci tejszín, só, bors, vaj

A medvehagymát alaposan megmostam és csíkokra vágtam. Egy kevés vajon a kockára vágott hagymát megdinszteltem, majd beledobtam a medvehagymát és együtt pároltam pár percig, majd megszórtam a liszttel. Pár perc után felöntöttem a borral és a levessel, füszereztem és lefedve 15 percig föztem. Utána a botmixerrel lepüréztem és beleöntöttem a tejszínt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése