Oldalak

2008. május 19., hétfő

Narancsos mousse


Narancsos mousse

3 tojás, 10 deka marcipánmassza, 1 narancs, 2 ek. narancslikör, 3 lap zselatin, 1 csipet só, 4 deka cukor, 3 deci tejszín, 15 deka 70 %-os chilis csoki, 1 doboz málna, 2 cl narancslikör, dekoráció

A tojásokat ketté választani, a fehérjét a csipet sóval keményre verni majd beleszórni óvatosan 2 deka cukrot, tovább verni. A sárgájába belereszelni a marcipánt, a narancs héját, beleönteni a narancslikört, habosra keverni.

A zselatin lapokat hideg vízben felpuhítani, majd fél narancs kifacsart és langyosra melegített levében feloldani, a marcipános keverékhez önteni, jól összekeverni. 2 deci tejszínt felverni.

A felvert fehérjét és a tejszínhabot felváltva a marcipános,tojássárgájás keverékhez keverni, poharakba önteni és lehüteni.

A chilis csokit 1 deci tejszínben a narancslikörrel felolvaszatni, hozzáadni a maradék 2 deka cukrot, összekeverni és amikor lehült, a megkeményedett marcipános masszára szétosztani. Málnaszemekkel és egyéb dekorációval tálalni.alchri: nem volt itthon marcipán, de mindenképpen szerettem volna ezt az édességet megcsinálni, így 10 deka fehér csokit olvasztottam fel és azt kevertem a tojássárgájához. Chilis csokim sem volt csak málnás, így azt tettem a tetejére. Fagyasztott málnával dekoráltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése