Oldalak

2008. május 20., kedd

Königsberger Klopse


"Königsberger Klopse"/ Kapribogyós fehérszószos húsgombocok/


50 deka darálthús, 1 hagyma, 1 tojás, só, bors, 1 ek. mustár, 1 liter húsleveskockából készült leves, 2 babérlevél, 3-4 szem bors, 1 durvára vágott hagyma, vaj, liszt, citromlé, 1 kis üveg kapribogyó, cukor, tejszín

A darálthúst az apróra vágott hagymával amit elötte pár percig forró vízben blansíroztam, a tojással, mustárral és a füszerekkel összegyúrtam. 12 gombócot formáztam belöle.

Az 1 liter levesbe beledobtam a babérlevelet, a durvára vágott hagymát és a borsszemeket, majd felforraltam, utána visszavettem a höt és beletettem a gombócokat. Félig lefdve, nagyon kis tüzön 30 percig föztem. Utána egy szürökanállal kiszedtem a gombócokat.

Vajból és lisztböl rántást készítettem és lassan felöntöttem a leszürt húslével, kavargatva föztem. Beleöntöttem a kapribogyókat a lével együtt, hozzáadtam egy kis tejszínt, citromlével és cukorral ízesítettem. Az egésznek édes-savanyú ízünek kell lenni. Visszatettem a gombócokat és együtt melegítettem öket pár percig. Vadrizzsel tálaltam, de vízben fött sós burgonya is remek hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése