Oldalak

2008. május 26., hétfő

Kacsamell narancsszósszal és puliszkagaluskákkal


Kacsamell narancsszósszal és puliszkagaluskákkal

2 kacsamell, 2 ek. cukor, 2 narancs, 2 deci vörösbor, vaj, cukor, só, bors, keményítöliszt, 15 deka kukoricagríz, fél liter víz, 5 deka vaj, kev´s kacsazsír, kevés sherry

A kacsamelleken a bört bevagdostam és egy serpenyöben, zsíradék nélkül elöször a börös oldalán, majd a húsos oldalán megpiritottam. Beletettem a római tálba, ráöntöttem egy kevés sherryt és a hideg sütöbe toltam. Feltekertem a hömérsékletet és utána kb. másfél óráig sütöttem.

A narancsokat alaposan megmostam, majd az egyiknek a héját lereszeltem, utána meghámoztam és cikkekre vágtam. A másiknak a levét kifacsartam.

Egy serpenyöben 1 ek. vajat felolvasztottam, beleszórtam a cukrot, karamellizáltam. Utána beleszórtam a reszelt narancshéjat, kicsit sütöttem, majd beletettem a narancs cikkeket és felöntöttem a vörösborral, hozzáöntöttem a narancslevet és egy keveset a sült kacsamell szaftjából. Sóztam és együtt forraltam pár percig. A keményítöliszttel sürítettem.

A puliszkához a fél liter vizet a sóval és a vajjal feltettem forrni, beleszórtam a kukoricadarát, lefedtem és kis lángon pár percig föztem. Utána galuskákat formáltam egy evökanállal belöle és egy serpenyöben, kevés kacsazsíron megpiritottam.

A melleket kivettem a tálból, felszeltem és a szósszal, a galuskákkal és egy kevés áfonyalekvárral együtt tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése